Fotografia korporacyjna jest jedną z odmian sztuki fotograficznej użytej jako narzędzie promocyjne. I nic dziwnego to, co służy dobrym celom, powinno zasługiwać na uwagę i być ze wszech miar doceniane. Fotograf reklamowy podkreślając sztuką przejrzysty PR, daje możliwość uwypuklenia wysublimowanych wartości, które w delikatny sposób powinny trafiać do widza i odbiorcy przekazu. Można zauważyć, że fotografia biznesowa króluje w internecie i prasie papierowej, a także w ulotnych formach przekazu reklamowego. Ma swoje stałe miejsce w dziale content marketing. Reklamy subtelnej, nienachalnej dla użytkownika. I niosącej tak poszukiwaną i solidną wiedzę, którą wspiera oprawą graficzną, działając na najbardziej wrażliwy ludzki zmysł. Fotografia reklamowa w firmach spełnia wiele funkcji. Buduje historię i prezentuje czas obecny. Fotki prezentujące zespół zagościły i są stałymi elementami firmowych witryn w sieci. Ludzie firm to bardzo często postacie publiczne znane szerokiemu spektrum społeczeństwa. Przedsiębiorstwa chętnie chwalą się indywidualnościami w swoich szeregach.