Jednym z ciekawszych gadżetów firmowych są koszulki. Tak zwane t-shirty, czyli bawełniane koszulki z krótkim rękawem, są dziś jednym z najpopularniejszych rodzajów odzieży reklamowej. Jak przystało na nośniki reklamowe, koniecznie musi znaleźć się na nich logo lub inny nadruk. Dochodzimy w tym miejscu do omówienia technik, w jakich znakowanie może zostać zrealizowane.

Koszulki firmowe z nadrukiem – technologia produkcji

Sitodruk – jest to jedna z najczęściej i najchętniej wybieranych metod druku na tekstyliach. W technologii wykorzystuje się specjalne farby plastizolowe, przystosowane do druku na materiałach. Farba przeciskana jest przez specjalne sito o bardzo małych oczkach, tworząc na koszulce określony wzór. Metoda sitodruku charakteryzuje się stosunkowo niskimi kosztami, bardzo  dużą wydajnością, a także trwałością nadruków. Pozwala ona wykonać koszulki firmowe z nadrukiem składającym się od 1 do nawet 10 kolorów.

Transfer – metoda znakowania koszulek firmowych w małym nakładzie, to folie flex i flock. Są to folie termiczne, których połączenie z tekstylnym podłożem odbywa się przy użyciu gorącego żelazka. Pod wpływem ciepła aktywowany jest silny klej, znajdujący się na spodniej stronie wyciętych ploterowo folii. Metoda znakowania jest bardzo szybka, wygodna i trwała. Charakteryzuje się dużą dokładnością i bardzo dobrymi metodami odwzorowania nadruków i najmniejszych nawet detali. Może być wykorzystywana do znakowania przedmiotów trudnych w zastosowaniu sitodruku. Nie tylko koszulkach, ale również czapeczkach czy plecakach i kurtkach.

Haft – ostatnią i zarazem najdroższą metodą znakowania koszulek firmowych jest haft. Haft polega na wykonaniu przeszycia na koszulce, z użyciem jednego lub więcej kolorów nici. Czy wszystkie koszulki firmowe z nadrukiem mogą być znakowane z użyciem haftu? Nie. Technologia jest polecana wyłącznie dla tej odzieży, która została wykonana z materiału o wyższej gramaturze. Dzięki temu wykonane znakowanie nie będzie się zapadać pod własnym ciężarem.